Jak wybrać szkołę średnią?

niedziela, czerwca 10, 2018

Przychodzę do Was z tematem, który może okazać się pomocnym dla niektórych z was, którzy kończą gimnazjum i są przed wybraniem szkoły średniej.
Wszystkie moje propozycje oparte są tylko i wyłącznie na moim doświadczeniu dotyczącym kontynuowania nauki po gimnazjum.
Aktualnie kończę klasę 1 liceum, przez cały etap wybierania szkoły przechodziłam rok temu i muszę przyznać, że w tym okresie miałam naprawdę wiele niepewności, czy nie będę żałować swojej decyzji odnośnie wyboru szkoły czy profilu na którym jestem. 
Sama kierowałam się tylko i wyłącznie swoimi decyzjami, na jaki profil chce iść oraz gdzie, oczywiście miałam kilka wariantów, moi bliscy pozostawili mi decyzję, nie wnikali w mój wybór, oczywiście zwracałam się do nich z prośbami o rady, ale sama chciałam, aby ta decyzja była w 100 % moja.
Przed wybraniem profilu zadałam sobie pytania, co chce robić w życiu, i co naprawdę lubię robić, to zdecydowanie ułatwiło mi dokonanie wyboru.
 Nie kierowałam się także, swoimi przyjaciółmi, którzy wybrali szkoły średnie w zupełnie innych miejscach. Podejście takie jak " muszę iść do szkoły ze swoją najlepszą przyjaciółką" lub " boję się iść sama do szkoły w innej miejscowości" według mnie wcale nie jest dobre. Powinniśmy kierować się naszymi potrzebami, a nie naszymi przyjaciółmi.
 Jeździłam na tzw. " Dni Otwarte", jednak po tym przebytym roku w mojej szkole uznaje, że wszystko wygląda inaczej, niż na prezentacji szkoły.


 Mam nadzieję, że komuś pomogłam poprzez ten post dokonać wyboru, jeszcze jedno co mogę
dodać, że prawdziwa przyjaźń przetrwa rozłąkę.

You Might Also Like

4 komentarze

  1. Zgadzam się z tym, co napisałaś. To my powinniśmy dokonać wyboru, który dla nas jest odpowiedni, a nie ktoś inny.
    Pozdrawiam!
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie nie można się z Tobą nie zgodzić. To wyłącznie jest nasz wybór i każda z nas z pewnością już mniej więcej wie czym chce się zajmować. Przyjaźń z pewnością tak jak napisałaś przetrwa. Ale warto również otworzyć się na nowe znajomości, w przyszłości może to zaprocentować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na szczęście już mam ten problem z głowy. Też kończę 1 klasę liceum i jestem zadowolona z wyboru mojego profilu. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń

Thanks for your comment and observations. ♥♥

Translate

Like us on Facebook

Instagram